zaterdag 2 februari 2013

Een kijkje in de interne keuken

Nu de hemelsluizen open staan, houden we ons bezig met de administratieve kant van een vzw. 
Zo zijn we onder andere bezig met het opstellen van een financieel plan.
Eens we zicht hebben op de kosten die met ons project gepaard gaan, kunnen we ook beter inschatten welke inkomsten we moeten genereren om onze vzw draaiende te houden.
Onze doelstelling voor de eerste paar maanden is break-even draaien; dit betekent dat we (ongeveer) evenveel inkomsten als uitgaven hebben. Op die manier kunnen we ervaring opdoen, zonder dat de vzw hier financieel onder lijdt. Na deze 'proefperiode' beogen we een minimumpercentage winst, die we kunnen investeren in onze werking zodat de vzw stilaan kan beginnen groeien.

Voor de geïnteresseerden: hieronder een overzicht van de kosten mbt onze dieren.
Dit is een klein maar essentieel onderdeel van het financieel plan. 
Registratie van de dieren (oormerken), verzekering, oprichtingskosten, kosten voor komende activiteiten, kosten voor promotiemateriaal enzovoort maken het plaatje compleet.

We financieren onze dagdagelijkse werkingskosten met giften en met opbrengsten uit de verkoop van artisanale producten. Mama maakt eigenhandig advocaat, druiven- en pruimenlikeur, confituur, peertjes en mirabellen op siroop, enzovoort... die we verkopen ten voordele van de vzw.
Geïnteresseerden kunnen altijd contact opnemen via vzw.groeneoase@gmail.com.
Uw steun wordt ten zeerste geapprecieerd, en u krijgt er een (h)eerlijk biologisch en artisanaal product voor in de plaats.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten